top of page

Villkor och policyn

Allmänna villkor

Allmänna Villkor för Vilda Adventures 

1. Bokning och Betalning:

  • Bokning av upplevelse görs på förfrågan. Kontakta Malin: malin@vildadventures.fi

  • Efter bokningen får du en bokningsbekräftelse samt möjlighet att välja betalningssätt. 

  • Betalning kan göras per faktura eller med kort vid ankomst till din upplevelse.

2. Avbokning och ändringar:

  • Avbokning skall ske skriftligt av bokningsansvarig genom att skicka mail till malin@vildadventures.fi innehållande information om vilken bokning det gäller och namn på deltagare som skall avbokas. 

    • Avbokning upp till 72 h innan bokad upplevlese debiteras 0%

    • Avbokning upp till 48 h innan bokad upplevelse debiteras 50 %

    • Mindre än 24 timmar före bokad upplevlese debiteras 100%

  • Särskilda bokningsvillkor för grupper:

    • Fri avbokning och ändring av upplevelsen fram till 30 dagar före bokad upplevelse.

    • Om upplevelsen avbokas mer än 21 dagar före bokad upplevelse debiteras 50 %

    • Om upplevelsen avbokas mindre än 15 dagar före bokad upplevlese debiteras 100 %

  • Vilda Adventures förbehåller sig rätten att ställa in en aktivitet om antalet anmälda deltagare är för få. Aktiviteten kan även ställas in vid sjukdom (guidens) eller force majeure. 

    • Force majeure innebär ovanliga, oförutsedda och oundvikliga händelser som är utanför arrangörens kontroll och förhindrar att upplevelsen, produkten eller kontraktet kan genomföras. Omständigheter som arrangören inte kan, inom rimliga gränser, ha kunnat förutse och därför inte kunnat undvika eller bemästra.

  • Vid av Vilda Adventures inställd aktivitet bokas deltagarna i första hand om till annat datum. Val av ersättningstillfälle sker i samråd med gästen. Om ombokning ej kan ske, föreligger ingen betalningsskyldighet för anmälda gäster.

3. Säkerhet och Ansvar:

  • Kunden förväntas följa alla säkerhetsanvisningar och krav som ges av guiden.

  • Vilda Adventures ansvarar inte för personliga egendomar under aktiviteter.

  • Vilda Adventures har ansvarsförsäkring som ersätter person- och sakskador som vållats en annan person till följd av fel i företagets produkter eller bristfällig säkerhet i företaget.

 

4. Ytterligare information:

  • Utomhusaktiviteter är väderkänsliga. Tvingas Vilda Adventures ställa in på grund av extremväder, kommer en alternativ aktivitet eller anpassning av aktiviteten lämpad för den uppkomna situationen genomföras. Var god att notera att ändringar kan ske på mycket kort varsel, till och med under samma dag som din upplevelse ska ske.

  • Vilda Adventures reserverar sig rätten att ändra priser, tider, betalningsmetoder, boknings- och rabattvillkor. Priser för kommande säsonger är alltid preliminära och kan komma att ändras.

 

5. Ditt ansvar som kund:

  • Se till att kontaktuppgifterna som du delger oss är korrekta, de är det enda sättet som vi kan kontakta dig på. Se till att vara kontaktbar särskilt under samma dag som din upplevelse ska ske.

  • Var god läs din bokningsbekräftelse noggrant och säkerställ att alla tider och datum samt produkter och tjänster stämmer med vad du beställt i din bokning. Om inte – var god och kontakta Malin på malin@vildadventures.fi för att rätta till fel och missförstånd direkt.

  • Se till att följa de regler och instruktioner som ges för upplevelserna. Du är ansvarig för alla skador som ditt eller ditt företags möjliga vårdslöshet kan ha på Vilda Adventures egendom eller tjänster. 

  • Kunden ansvarar för att informera om eventuella hälsoproblem eller begränsningar som kan påverka deltagandet i aktiviteter. Var god meddela vilka särskilda behov du kan ha och behöva vid bokning.

  • Vid allvarliga brott mot villkoren förbehåller sig Vilda Adventures rätten att avsluta tjänster för kunden utan återbetalning.

 

6. Sekretess:

6.1 Kunden accepterar att personuppgifter lagras och används enligt gällande sekretesspolicy.

Genom att använda våra tjänster bekräftar kunden att de har läst och accepterat dessa allmänna villkor.

Sekretesspolicy

Sekretesspolicy för Vilda Adventures enligt GDPR

1. Insamling av Personuppgifter:

  • Vilda Adventures samlar in personuppgifter för att hantera bokningar och tillhandahålla en trygg och skräddarsydd upplevelse.

 

2. Typ av Personuppgifter som samlas in:

  • Vi kan samla in namn, kontaktinformation, födelsedatum, hälsouppgifter (vid behov) och andra relevanta uppgifter för att utföra våra tjänster.

 

3. Syfte med insamling av Personuppgifter:

  • Personuppgifter används för att genomföra och administrera bokningar, kommunicera med kunder och tillhandahålla en säker och effektiv service.

 

4. Delning av Personuppgifter:

  • Personuppgifter delas endast med tredje part när det är nödvändigt för att utföra våra tjänster eller enligt lagkrav.

 

5. Dataskydd och Säkerhet:

  • Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter från obehörig åtkomst, förlust eller missbruk.

 

6. Åtkomst och Rättigheter:

  • Kunden har rätt att få tillgång till sina personuppgifter, korrigera felaktig information och begära radering eller begränsning av behandlingen.

 

7. Lagring av Personuppgifter:

  • Personuppgifter lagras endast så länge det är nödvändigt för att uppfylla de syften de samlades in för eller enligt tillämpliga lagar och regler.

 

8. Ändringar i Sekretesspolicyn:
8.1 Vi förbehåller oss rätten att uppdatera vår sekretesspolicy när som helst. Eventuella ändringar kommer att meddelas på vår webbplats.

Kontakta Oss:
9.1 Frågor eller förfrågningar om sekretesspolicyn kan riktas till hello@vildadventures.fi.

Genom att använda våra tjänster bekräftar kunden att de har läst och accepterat vår sekretesspolicy enligt GDPR.

Hantering av livsmedel

Livsmedelshantering och Säkerhetspolicy för Vilda Adventures 

 

Senast uppdaterad: 16.1.2024

Vilda Adventures är engagerad i att säkerställa säkerheten och kvaliteten på de livsmedel vi erbjuder i samband med våra äventyrsaktiviteter. Vår livsmedelshantering följer de riktlinjer som fastställts av Livsmedelsverket i Finland och syftar till att skapa en säker och njutbar matupplevelse för våra kunder.

 

Nedan är våra huvudprinciper för livsmedelshantering:

1. Säker Lagring och Transport:

Vi lagrar och transporterar livsmedel enligt rekommenderade temperaturer och förhållanden för att förhindra förorening och säkerställa produkternas hållbarhet. 

3. Hygienisk matlagning i naturen

3.1 Handtvätt: Under matlagningen utomhus är det kundens eget ansvar att följa de hygienrekommendationer som ges av guiden. Vi tillhandahåller handdesinfektion och möjligheter till handtvätt med tvål. Händerna ska alltid tvättas före matlagning och måltider samt efter toalettbesök. Tvätta även händerna under matlagningen om du byter uppgift.

3.2 Olika redskap för tillredning av olika maträtter: Olika kärl och skärbrädor används för olika ändamål för att säkerställa en säker och hygienisk matlagningsmiljö.

3.3 Vatten: Rent dricksvatten används till matlagningen. 


3. Allergihänsyn:

Vi tar hänsyn till allergier och intoleranser.


4. Nödsituationer och Första Hjälpen:

Guiden är utbildad i första hjälpen för att hantera nödsituationer och har tillgång till första hjälpen-utrustning för att snabbt kunna agera vid behov.


Vilda Adventures åtagar sig att efterleva dessa principer för att skapa en trygg och smakfull matupplevelse för våra kunder. Vi strävar ständigt efter att förbättra vår livsmedelshantering i enlighet med bästa praxis och lagkrav.

Vänligen kontakta oss om du har några frågor eller önskar mer information om vår livsmedelshantering.

Villkor - konsultation

Villkor för Konsultationstjänster inför eget äventyr

1. Syfte:

1.1 Denna digitala policy syftar till att klargöra ramar och ansvarsfördelning för de digitala konsultationstjänster som erbjuds av Vilda Adventures för egen vandring eller eget äventyr.

 

2. Omfattning av Tjänster:

2.1 Våra digitala konsultationstjänster fokuserar enbart på planeringsfasen av din vandringsupplevelse. Du får råd, information och vägledning som hjälper dig att planera och förbereda för din egna vandring eller äventyr.

 

3. Ansvar:

3.1 Vilda Adventures tar inget ansvar för de faktiska vandringsaktiviteterna. Kunden är själv ansvarig för att genomföra sin egen resa, inklusive navigering, säkerhet och efterlevnad av lokal lagstiftning.

 

4. Begränsningar:

4.1 Vilda Adventures roll är begränsad till att ge konsultation och information baserat på tillgänglig kunskap och kan inte förutsäga förändringar i väderförhållanden, terräng eller andra faktorer som kan påverka din vandring.

5. Användaransvar:

5.1 Kunden är ansvarig för att utvärdera sin egen fysiska förmåga och utrustning och att fatta informerade beslut baserade på sin egen bedömning och behov.

 

6. Samtycke:

6.1 Genom att använda Vilda Adventures konsultationstjänster bekräftar kunden sitt fulla samtycke till att Vilda Adventures inte har något ansvar för deras egna vandrings- och friluftsaktiviteter.

 

7. Sekretess:

7.1 Eventuella personuppgifter som delas i samband med konsultationstjänsterna kommer att behandlas enligt Vilda Adventures sekretesspolicy.

 

Genom att använda Vilda Adventures konsultationstjänster bekräftar kunden att de har läst och accepterat denna digitala policy.

bottom of page